עלינו

שי אביבי ומיכל ליבדינסקי

איך קרה שזוגיות נהייתה אחד הנושאים המרכזיים בחיינו? האמת, לא כיוונו את זה, לא תכננו את זה, אפילו לא רצינו את זה – זה פשוט קרה לנו.

המסע שלנו התחיל בפער שגדל והכאיב בין ההבטחה הנוצצת על הנישואים: “והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה” לבין מה שקרה למעשה: הם (אנחנו) חיו בעצבים, במירמור, בטינה הדדית עם לב קפוא, מיניות קפואה, סימני שאלה ענקיים, ורצון שאי אפשר להתעלם ממנו שלוחש: ה ח ו צ ה !

אמצע החיים, אנחנו עם בית + משכנתא + שני ילדים, ומגלים שלא ‘אושר’ בטח לא ‘עושר’, ואין ממי לבקש את הכסף חזרה. הריפוי שלנו התחיל כשלקחנו את כל הכאב הזה והתחלנו לדבר עליו. (הנה כמה ראיונות איתנו)

המופע “באושר ועושר” נולד ממערכונים אישיים שנכתבו למגירה. מערכונים שהוציאו את האמת על הכאב הזוגי מהמרתף. עם המערכונים האלה עשינו מופע (שהיה אמור להיות  חד פעמי) בסלון ביתנו. גילינו שהמערכונים שנכתבו מאמת ליבנו הידהדו אמת בלבבות הקהל, והתבקשנו לעשות עוד מופע, ועוד מופע, ועוד מופע, ועוד מופע, ו…. ככה מצאנו את עצמנו רצים עם המופע בכל הארץ כבר מעל שמונה שנים עד עצם היום הזה.

בינתיים המודעות למרחב הזוגי בינינו הלכה והתרחבה, לאט הבנו איך לעבוד עם המצוקות הזוגיות, ופתאום גילינו שעברנו שלב בזוגיות שלנו! מקיפאון ומררה, אל קירבה חום ואהבה. או כמו שקראנו לזה: מזוגיות של דרקון ומכשפה, לזוגיות של מלך ומלכה. ואז הגיע השלב השני במסע: לא רק שיתוף בכאב הזוגי, אלא גם מה אפשר לעשות איתו. הוצאנו את הספר “באושר ועושר – הסיפור האמיתי” שמבוסס על סצנות זוגיות שקרו לנו (וכנראה קורות כמעט בכל בית) ומה למדנו מהן, והוצאנו גם משחק קלפים לזוגות, שמאפשר לכל זוג לדבר ולשתף ובסופו של דבר להתקרב יותר.

בשלב הבא נולדה ההרצאה: “מדרקון ומכשפה למלך ומלכה – מפתחות לזוגיות משגשגת”. המופע מציף את האתגרים הזוגיים – ההרצאה מראה איך להשתמש בהם להתפתחות אישית וזוגית.

ככה הגענו עד הלום. אנחנו 23 שנים יחד, גרים בפרדס חנה, הורים לבת ובן, ושמחים לחלוק את המתנות שאספנו איתכן ואיתכם. חלקן כאן, מונחות לשימושכם, חלקן בספר, בקלפים, בהופעה ובסדנאות שלנו. המסע, כמובן, עוד לא נגמר אבל הכיוון ברור: “הם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה” גם אם הם צריכים לעבוד על זה כמו משוגעים כל הדרך.