זוגיות לא נולדת טובה, היא נהיית.

מיכל ליבידינסקי | דצמבר 2023

זמן זוגי איכותי

אני מסתכלת אחורה על הצעירה שהיתי ורואה שהרבה מהאמונות שלי לא היו נכונות.
לפני שהתחתנתי היתי בטוחה שהמשימה היא למצוא את הנסיך שישים עלי טבעת, וזהו אחרי החתונה אני יכולה לשבת רגל על רגל על הספה בסלון ולחיות באושר ועושר עד עצם היום הזה.
אחרי שהתחתנתי גיליתי שלמצוא את הנסיך זו רק ההתחלה. זה למצוא את השותף שלי במרוץ למיליון, כשהמיליון הוא עומקי האהבה.

כדי להגיע אל עומקי האהבה בחיים הצמודים יחד, יש לצאת למרוץ מכשולים ומשימות. יש אינספור בורות שחורים ליפול לתוכם וללמוד איך לצאת מהם שוב ושוב ושוב.

חלק מהמשימות המאתגרות במרוץ: ללמוד לעשות אהבה, ללמוד לעשות שלום, ללמוד לריב, ללמוד לפתוח את הלב, ללמוד לפתוח את התשוקה, ללמוד להתמסר.
ללמוד להתקרב כשכל מה שבא זה להתרחק. ללמוד להישאר כשכל מה שבא זה ללכת. ללמוד לשתף אמת, ללמוד לשמוע אמת, ללמוד לעשות מקום.

המשימות האלה קשות מכדי לצלוח אותן לבד, צריך מלא עזרה ותמיכה בדרך: מורים ומורות, מטפלים ומטפלות, חברים וחברות – לדבר איתם, להתייעץ, שיחזיקו את היד ואת הלב.
צריך לדעת מתי להתעקש ומתי לשחרר, מתי להתפשר ומתי לשפר, צריך לשים כוונות ותפילות, ורצוי להצטייד בהרבה הומור שיקליל את הדרך.

זוגיות לא נולדת טובה, היא נהיית.

כמו שלא שותלים גרעין של אבוקדו ולמחרת צומח אבוקדו, ככה אי אפשר לשתול גרעין של אהבה ולמחרת לקטוף פירות של אהבה.
אהבה היא כמו טמאגוצ’י, כמו קמבוצ’ה, כמו אבוקדו. צריך לטפל, להשקות, לדשן, לטפח, להסיר מזיקים, ולחכות בסבלנות שתיגדל.
היא ניזונה מדם ליבנו, מדמעות עינינו. בזיעת אפינו נאכל אהבה.

כשאני מסתכלת אחורה על הצעירה שהייתי אני נזכרת איך הייתי בטוחה שעם השנים המיניות מתיבשת, הזוגיות מתיבשת, האהבה מתיבשת, ואין מה לעשות בקשר לזה.
לא ידעתי שיש מה לעשות. לא ידעתי שיש למה לחכות. לא ידעתי שעם השנים פירות האהבה הולכים ומבשילים, ושאהבה בשלה זה טעיםםם.

25 שנה אחרי שנהיינו זוג – למדנו לעשות אהבה, למדנו לריב, למדנו להשלים, למדנו להישאר קרובים למרות שהחיים כל הזמן מרחיקים. והכי מפתיע שהמיניות שלנו שהיתה על הפנים רוב חיינו המשותפים, היום הכי קרובה לדיוק שלה EVER.
הדרך שלנו במרוץ למיליון מלאה בורות ואורות, הליכה לטיפולים זוגיים, השתתפות בסדנאות, קורסים, טקסים, יציאה למסעות ואפילו שתי פרידות.
כל צעד בדרך הביא עוד עומק של קירבה. נדמה לי שלזה מתכוונים כשאומרים אהבה.

אז אם יש משהו שבא לי לתת
זה שזוגיות לא נולדת טובה
היא נהיית.

🌟❤️🌟