8 מפתחות לזוגיות משגשגת

מיכל ליבדינסקי | ינואר 2021

אספנו 8 מפתחות שיכולים להועיל לכל מסע זוגי, ואנחנו שמחים לחלוק אותם כאן אתכם/ן:

הנה הם בתמצות:

מפתח ראשון: ספייס אישי. לא הכל חייבים לעשות יחד. יותר מידי יחד עלול לעייף ולרוקן אתכם. קחו זמן לבד, וחזקו את העצמי שלכם. כשכל אחד ואחת חוזרים לעוצמתם, גם הזוגיות מתעצמת.

מפתח שני: זמן איכות זוגי. זמן בו אתם נפגשים להתחבר, ולהיזכר שאתם לא רק שותפים טובים להוצאה לפועל של השגרה, אלא שותפים טובים להרפתקה והנאה. הדלקת הניצוץ שמיגנט את הלבבות והחזרת איכות ההתאהבות לחיים.

מפתח שלישי: לעשות אהבה. אם המפגש המיני ביניכם עייף ומשעמם, זו הזדמנות לצאת למסע משותף וללמוד דברים חדשים. מפגש מיני טוב הוא מפתח יקר לזוגיות טובה. כשהתשוקה חוזרת, יש תחושת עומק וקירבה.

מפתח רביעי: ריב הוא הזדמנות לקירבה. שנו מסלול בריבים שלכם. למשל באמצעות השאלה: “מה כואב לך?” ריב הוא כאב שיוצא החוצה, ואפשר ללמוד יחד מה גרם לכאב, ולהתקרב.

מפתח חמישי: מתנת האמת. אמרו אמת ביניכם. האמת מקרבת. ההסתרה מרחיקה: ככל שתהיו יותר כנים אלו עם אלו, ככל שתשתפו על יותר דברים שעוברים עליכן, או מציקים לכם, גם אם זה נראה ‘מסוכן’– ככה הזוגיות שלכם תהיה יותר חזקה ויציבה. האמת נותנת שורשים טובים וחזקים ליחסים.

מפתח שישי: המבט של המלך והמלכה: הסתכלו אלו על אלו בעיניים טובות. במבט ששם זכוכית מגדלת על מה שטוב, אפילו אם הוא קטן. כשמסתכלים על הרע – הרע מתרחב, כשמסתכלים על הטוב – הטוב מתרחב. אתם יכולים עם המבט שלכם להפוך זה את זו למלך ומלכה.

מפתח שביעי: מציאת חזון משותף. שבו יחד, תחלמו ותחליטו: על טיול אופנועים בהודו, בית בכרתים, הליכה בשבילי ישראל, מה שתרצו. כשיש תכנית טובה לעתיד – הכיף ממשיך! יש טעם להיות יחד.

מפתח שמיני: הכל לתודה. כל מה שקורה לכם במרחב הזוגי – בטוב וברע – הוא הזדמנות. ללמוד משהו חדש, לעשות משהו חדש, להתרחב ביכולות שלכם. להתפתח. אז תסתכלו לבן/בת הזוג שלכם בעיניים, ותגידו תודה. הם הקואצ’רים הכי טובים שלכם בהפיכתכם למלך ומלכה.